Youtube Firmaları Kaybediyor

28 Mar

Dünyanın en büyük video paylaşım sitesi olan Youtube, geçtiğimiz haftalarda yaşattığı reklam gösterim skandalı ile kan kaybetmeye devam ediyor. Öncesinde yayıncıların ödemelerindeki fahiş kesintiler, tıklama başına gelirlerin dibe vurmasıyla yayıncıları kaybeden Youtube, şimdilerde ise reklam verenleri kaybediyor.

Irkçı, yetişkin içerikli ve nefret söylemleri bulunan videolarda ünlü firmaların reklamlarının gösterilmesiyle birlikte, büyük şirketler Youtube’dan reklam videolarını geri çektiler. GM, PepsiCo, Starbucks, FX Networks ve Wal-Mart gibi dev firmalar bu sebeplerden ötürü Youtube’daki reklam videolarını kaldırma kararı aldılar. PepsiCo basın sözcüsü yaptığı açıklamada: “YouTube’un video filtreleme sisteminde yaşanan problemi büyük bir üzüntüyle takip ettik ve ciddi anlamda hayal kırıklığına uğradığımızı söyleyebiliriz. Bizim gibi bir markanın isminin bu tarz videolarla birlikte anılması mümkün dahi değildir” cümlelerini kullandı. Benzer açıklamalar GM, FX Networks ve Starbucks yönetimlerinden de geldi ve Youtube’dan üzüntüyle çekilmek istediklerini söylediler.

Bütün bu kan kaybedişe sessiz kalmayan Google cephesi, 27 Mart 2017 de sözcüsü Ronan Harris aracılığıyla, problemin çözümü için çalışmalara başlandığını ve kısa sürede tüm problemin tamamen ortadan kalkacağını duyurdu. Google Avrupa resmi bloğunda  17 Mart 2017’de yayınlanan İngiltere yöneticisi Ronan Harris’in resmi açıklaması şu şekilde: “Kurulduğumuz günden bu yana Google’daki misyonumuz bilginin evrensel olarak erişilebilir ve kullanılabilir hale getirmek oldu. Web’deki fikir ve ifade özgürlüğüne, ifade edilen görüşlerle aynı fikirde olmadığımız zamanlarda bile kesinlikle inanıyoruz.

Bununla birlikte, Google reklamlarının nerede görüntüleneceğini tanımlayan katı politikalara duyulan ihtiyacın da farkındayız. Bu politikaların amacı reklamların, nefret dolu konuşmalar, rahatsız edici veya saldırgan içerikli sayfalarda ya da videolarda görüntülenmesini yasaklamaktır. Söz konusu politikalarımız durumların büyük çoğunluğunda, amaçlandığı gibi çalışmaktadır. Kötü reklamcılık uygulamalarını engellemek için her yıl milyonlarca dolar yatırım yapıyor ve binlerce kişi istihdam ediyoruz. Sadece geçtiğimiz yıl içerisinde 2 milyar kötü reklamı sistemimizden, 100.000’in üzerinde yayıncıyı ise AdSense programımızdan çıkararak 300 milyondan fazla YouTube videosunda reklam yayınlanmasını engelledik.

Bununla birlikte, ağımızdaki milyonlarca site ve YouTube’a bir dakika içerisinde yüklenen 400 saatlik video söz konusu olduğunda, her zaman hatasız olamadığımızın da farkındayız. Toplamın çok sınırlı bir yüzdesinin söz konusu bazı durumlarda, para kazanma politikalarımızı ihlal eden içeriklerde de reklamlarımız görüntülenebiliyor. Böyle durumlarda ilgili reklamı derhal kaldırıyoruz, ancak daha fazlasını yapabileceğimizi ve yapmamız gerektiğini de biliyoruz.

Reklam verenlerimiz ve ajanslarımızın, reklamlarının tartışmalı içeriklerde gösterilmesini engellemeye yönelik olarak daha basit ve daha sağlam yollar sağlayabileceğimize dair görüşlerini net bir şekilde anlamış bulunuyoruz. Hali hazırda ki, reklamlarının nerede görüntüleneceğini kontrol etmelerine imkân tanıyan (konu ve kategori istisnaları gibi) geniş çeşitlilikte araçlar sunmakla birlikte, çok az sayıdaki uygunsuz şekilde para kazandıran video ve içeriğin belirlenmesi konusunda ortaya daha iyi bir iş çıkarabiliriz. Bu çerçevede reklam politikalarımız ve marka kontrolümüzle ilgili kapsamlı bir incelemeye başladık ve önümüzdeki haftalarda markaların YouTube ve Google Görüntülü Reklam Ağı‘nda reklamlarının nerede görüneceğini daha fazla kontrol altına almalarını sağlamaya yönelik değişiklikler yapacağız.

Hizmetlerimizi hem başarılı hem de güvenli bir şekilde kullanabilmeleri için yayıncılarla, reklam verenler ve ajanslarla birlikte çalışarak bu sorunları çözme ve daimi güvenlerini kazanma konusunda kararlıyız.”

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir